Structuur in het wervingsproces én

de juiste mensen vinden

Hoe kun je gericht en gestructureerd binnen 4 maanden uiteenlopende posities invullen? Onze Recruitment Consultant Elenoor heeft binnen EMG 25 posities vervuld door procesmatig en actiegericht mee te werken binnen de organisatie.

Uiteenlopende vacatures en kansen in het wervingsproces

EMG is een full-service (inter)nationaal televisie- en mediaproductiebedrijf (juist, een mondvol!). Zij ontwikkelen met 450 creatievelingen de nieuwste generatie content voor grote televisie- en mediaproducties.

Net zoals veel andere Nederlandse organisaties, had EMG moeite met het vinden van de juiste kandidaten voor uiteenlopende vacatures. Denk bijvoorbeeld aan accountmanagers, maar ook aan beeldtechnici.

Naast de uitdaging in het aantrekken van nieuwe mensen, lag er intern ruimte voor verbetering door nieuwe elementen aan te brengen in het wervingsproces.

Ondersteuning in het wervingsproces: aan de proces- én uitvoerkant

1 ding is zeker: in een krappe arbeidsmarkt moet er snel en proactief geschakeld worden! Hierom lag de focus van het project in het sourcen, nieuwe vacatureteksten schrijven, ondersteunen bij sollicitatiegesprekken en wow-effecten toevoegen in het wervingsproces.

Wat wow-effecten precies zijn? In dit geval hebben we persoonlijke en online-elementen toegevoegd om EMG te onderscheiden van concurrenten en kandidaten origineel te verrassen. Denk bijvoorbeeld aan een persoonlijke succes wens van de CEO die een kandidaat ontvangt voor een sollicitatiegesprek.

Naast het toevoegen van nieuwe elementen in het wervingsproces, is er een stappenplan en taakverdeling ontwikkeld. Daardoor kon er intern sneller geschakeld worden met kandidaten.

Om de snelheid in het proces te behouden, werd er ook een speeddate dag georganiseerd voor meerdere kandidaten. Tijdens deze dag waren er rondleidingen om hen een beeld te geven van de (potentiële) werkomgeving en konden ze hun skills in de praktijk showen.

Meerdere touchpoints + een krachtig wervingsproces = de juiste kandidaten

Het resultaat? Meerdere touchpoints om (latent) werkzoekenden aan te trekken en een krachtig wervingsproces. Zo zijn er binnen 4 maanden 25 posities vervuld!